گیبربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک

در این مقاله قصد داریم درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک صحبت کنیم ،شرکت‌های معتبر خودروسازی مانند بنز، بی ام و، پورشه، تویوتا، لکسوس، نیسان، آئودی، هیوندای و … همواره سعی می‌کنند از گیربکس‌های اتوماتیک با استفاده از بهترین قطعات در ساخت ماشین‌های خود استفاده کنند.

گیربکس یکی از مهم ترین قطعات خودرو است که برای انتقال قدرت از موتور به چرخ ها طراحی و ساخته شده است. انتقال قدرت مرحله ای است که براساس گشتاور این اجازه را می دهد که موتور خودرو در دور یکسان به سرعت های بالاتر دست پیدا کند.

گیربکس‌های اتوماتیک هم دارای شتاب خوبی بوده و هم راننده را از زحمت تعویض دنده رها می‌کند از همین روی استفاده کنندگان از خودرو هم ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه بیشتر، خودرویی را خریداری کنند که اصطلاحا دنده اتوماتیک باشد تا هم انرژی کمتری در هنگام رانندگی مصرف کنند و هم از رانندگی خود لذت بیشتری ببرند.

تعمیرات گیربکس اتوماتیک ماشین نیاز به مهارت بالایی دارد و هر کسی نمی تواند تعمیر گیربکس اتوماتیک ماشین را بر عهده بگیرد.
هنگام خرید خودرو، یکی از مهم ترین مسایل پیش رو، انتخاب نوع گیربکس خودرو است.

در گذشته فقط یک مدل دستی و یک مدل اتوماتیک وجود داشت. اما امروزه انتخاب های ما در میان تکنولوژی های نو گسترش یافته است. مخصوصاً از زمانی که خودروهای الکتریکی وارد بازار شده اند که نحوه انتقال قدرت مخصوص به خود را دارند.

با توجه به اینکه گیربکس‌های اتوماتیک انواع مختلفی مانند: CVT و تیپ ترنیک دارند که کارآیی هر کدام متفاوت از دیگریست و البته نگهداری از اینگونه خودروها توجه ویژه‌ و ماهرانه استفاده کنندگان از آن را می‌طلبد؛ لذا گیربکس‌های اتوماتیک به نسبت گیربکس‌های دستی دچار خرابی بیشتری می‌شوند.

تعمیرات گیربکس اتوماتیک ماشین در تعمیرگاهی که تخصص ویژه‌ای در تعمیر گیربکس اتوماتیک دارد موجب کسب رضایت مشتریان بوده است. ما با تجربه چندین ساله کارشناسان خود در عیب یابی و تعمیر و استفاده از قطعات مرغوب تعویضی در اینگونه گیربکس‌ها در خدمت شما هستیم.

تعمیر گیربکس اتوماتیک

انواع خرابی گیربکس اتوماتیک ماشین

مشکلات اصلی گیربکس های اتوماتیک عبارتند از: تقه زدن گیربکس، زوزه کشیدن، هرز گاز خوردن، خلاص شدن، گیر کردن دنده در حالت پارک و لرزش خودرو هنگام حرکت. برای مثال به توضیح دو مورد از موارد فوق می پردازیم:

علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک چیست؟

علت اصلی می تواند ناشی از ایراد برقی باشد. همچنین میزان نبودن فشار روغن گیربکس که ناشی از ایراد در ساعت می باشد. همچنین در بعضی موارد میتواند اشکال و یا پارگی در دسته موتور گیربکس باشد.

چرا دسته دنده در حالت پارک P گیر میکند؟

گیر کردن دنده در حالت پارک موارد زیر را شامل می شود. نبود برق در سیستم پارک یا خالی بود باطری خودرو – خرابی استوپ زیر پدال ترمز – شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور

تعمیرات گیربکس اتوماتیک

 

عمر مفید گیربکس اتوماتیک چقدر است؟

گیربکس ممکن است بین ۱۶۰ تا ۵۰۰ هزار کیلومتر کار کنه. به طور میانگین، گیربکس اتوماتیک حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار کیلومتر، دوام می‌آورد. با انجام کارهایی مثل بررسی مداوم روغن گیربکس، مراجعه به تعمیرکار مجرب هر ۱۸ ماه یکبار، استفاده از روغن سینتیک، نصب خنک‌کننده برای گیربکس و رانندگی صحیح، می‌توان عمر مفید گیربکس اتوماتیک را افزایش داد.

چه چیزهایی عمر مفید گیربکس اتوماتیک را کاهش می‌دهد ؟

پرهیز از رانندگی، پیش از گرم‌شدن موتور و گیربکس خودداری از اعمال تغییر در وضعیت دسته‌دنده، به هنگام حرکت خودرو پرهیز از رانندگی مسابقه‌ای و تهاجمی مراجعه به تعمیرکار غیرمجاز و فاقد تجربه.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

 

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک یکی از مواردی است که خیلی سوال می‌شود و افراد تمایل دارند قبل از مراجعه به تعمیرگاه یک دید کلی از هزینه‌های تعمیرات مربوطه داشته باشند. واقعا اعلام هزینه کار دشواریست و با توجه به نیازهایی که برای تعمیر پیش می آید می تواند متفاوت باشد.

بهتر است اول به دفترچه راهنمای ماشین مراجعه کنید و ببینید چه زمانی ذکر شده اما زمان توصیه شده برای تعویض روغن و سرویس‌ های دوره‌ ای گیربکس اتوماتیک بین ۴۰۰۰۰ کیلومتر تا ۴۵۰۰۰ کیلومتر میباشد.

در سرویس دوره ای چه کارهایی انجام می شود؟

سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک شامل تعویض روغن گیربکس، فیلتر، واشر کارتر می باشد.

 

 

اهمیت تعمیر گیربکس اتومات

اهمیت تعمیر گیربکس اتومات

مشکلات گیربکس اتوماتیک ماشین شخصی مخصوصا گیربکس خودروهای 206 و 207 که طرفداران زیادی دارد یکی از مهم‌ترین عوامل خرابی خودرو و وسایل نقلیه می‌باشد، تقه کردن های جعه دنده و سرو صداها و علایم هشدار ماشین، عوض نشدن دنده ماشین، نشت روغن و یا مایع، گرفتن کلاچ و یا بوی سوختگی را باید جدی بگیرید.

خرابی گیربکس اتومات هم میتوانند چنین علائمی را داشته باشد. عدم مراجعه جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده ای باعث افزایش مشکلات ماشین و خودروی شما می‌شود. پس پیشگیری بهتر از درمان است!!

 

فروشگاه سیران پارت : فروش قطعات ماشین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *